„Atenționez consumatorii, pentru a nu fi înselați, că oile au lactație abia din primăvară și caprele la fel, astfel încât nu ar trebui să existe pe piață lapte și brânză proaspătă de oaie și capră. Am văzut telemea de oaie proaspătă de oaie în piață, în Drumul Taberei, ceea ce m-a făcut să cred că a trecut doar laptele pe lângă acea oaie și era lapte de vacă cu puțin miros de oaie. Laptele de vacă și laptele de oaie au un miros specific”, a susținut oficialul patronatului.
Cu toate acestea, potrivit lui Dorin Cojocaru, unii mici producători și unele centre de colectare pun căcăreze de oaie în laptele de vacă pentru a-i da miros și, astfel, înșeala consumatorii.
„Consumatorii să aibă grijă la miros, pentru că mirosul de lapte de oaie și capră este unul fin, aparte, nu de bălegar sau de grajd. Am văzut în practica mea de 20 de ani, că sunt unii mici producători sau centre de colectare a laptelui care aruncă căcăreze de oaie în lapte ca să-i dea miros de oaie”, a avertizat el.
Președintele Patronatului Laptelui din România a mai spus că, în cadrul hipermarketurilor și în comerțul civilizat, nu se practică aceste lucruri, întrucât atât producătorii, comercianții, cât și autoritățile controlează marfa.